The Social Dilemma
Monique Jipping • 22 september 2020
Dankzij een column van Sander Schimmelpenninck in De Volkskrant heb ik de docu “The Social Dilemma” op Netflix bekeken. Dank, Sander. Hoewel ik er in die 1,5 uur enigszins depressief van werd, triggerden de boodschappen me ook in positieve zin. In het licht van mijn loopbaan en de opdrachten die ik doe, in de communicatiebranche.
0 reacties |
Lees meer/reageer
|
What else?
Monique Jipping • 25 augustus 2019
In de reeks interpersoonlijke communicatiekroniekjes van deze zomer, deel 2: “What else?” Dan denken we -met name vrouwen natuurlijk- meteen aan George Clooney en Nespresso, bij voorkeur aan de Volluto cupjes. Lekker, de humoristische reclame met Clooney, de koffie. Laat ik nou een look-a-like van Clooney in Utrecht zijn tegengekomen! En dat geeft een heel ander beeld, of, misschien, wel een bevestiging van de tragikomische Clooney van de reclame. Met wie communiceert die Clooney nu eigenlijk?
0 reacties |
Lees meer/reageer
|
Het verhaal van Adri
Monique Jipping • 26 mei 2019
Iemand vroeg mij laatst wat de nieuwste trends in communicatie zijn. In eerste instantie kwamen we natuurlijk op de ontwikkelingen in social media. Maar ik kwam erop terug. Wat ik zie is een herleving van “live” interpersoonlijke communicatie. De jongere generatie belt weer, ziet elkaar vaker dan wij onze vrienden zien (“even een drankje doen”). Elkaar zien en alle - dus ook non-verbale- communicatie met elkaar ervaren is de trend. En daardoor voelen we elkaar weer aan, ontstaat een band. Kort misschien, soms diep. Gaan we de mens weer zien en laten we de “likes” achter ons? Ik trakteer jullie deze zomer op een paar interpersoonlijke communicatiekroniekjes. Vandaag het verhaal van Adri.
0 reacties |
Lees meer/reageer
|
|